Ο Θεός η
μακάρια φύσης, η υπερτελής τελειότης, το άπειρο της αγαθότητας και ο υπέρκαλλος
της ποιητικής αρχής όλων των αγαθών και όλων των καλών, είχε προορίσει ανέκαθεν
και εξ αρχής να θεώσει τον άνθρωπο.
Χάρισε, παρά
το μικρό του σώμα την υπέρμετρο Επιστασία της εποπτείας (κρίση-κατάκριση), όχι
μόνο της αισθητικής κτίσεως αλλά και μύστη εκ Φύσεως της υπέρμετρης δύναμης της
Εικόνας και της Ουσίας Του.
Σήμερα οι
Άνθρωποι στερημένοι από το Φως της Αλήθειας μέσα στην λήθη
δεν βλέπουν πως είναι Φύσιν Θεού Υιοί, άγιοι γεννημένοι μέσα στο κολαστήριο της άγνοιας και της υλικής τρυφής.
δεν βλέπουν πως είναι Φύσιν Θεού Υιοί, άγιοι γεννημένοι μέσα στο κολαστήριο της άγνοιας και της υλικής τρυφής.
Οι Άγιοι
Πατέρες μας άφησαν πολλά συγγράμματα προς διδασκαλεία εις τους ζητούντες το
φως, και Φως και Αλήθεια Είναι ο Ιησούς μας ο Χριστός.
Η
Χριστοποίησις Διά της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος,
Η Μετάνοια και η Ταπείνωσις και η Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία μας είναι Πύλη Παραδείσου στην ζωή του Ανθρώπου από αυτήν την Ζωή.
Η Μετάνοια και η Ταπείνωσις και η Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία μας είναι Πύλη Παραδείσου στην ζωή του Ανθρώπου από αυτήν την Ζωή.
Ταπείνωση
εστί : Η αποδοχή της
ήττας του ανθρώπου από την Σοφία του Πανάγαθου Θεού.
Χριστοποίηση εστί : Ακολουθούμε τα Μυστήρια της Εκκλησίας μας, Εξομολόγηση, Θεία Κοινωνία και Αδιαλείπτως προσευχή και Εκκλησιασμός.....
**************
Χριστοποίηση εστί : Ακολουθούμε τα Μυστήρια της Εκκλησίας μας, Εξομολόγηση, Θεία Κοινωνία και Αδιαλείπτως προσευχή και Εκκλησιασμός.....
**************
«Κύριε Ιησού
Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν με»
«Κύριε Ιησού
Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν με»
«Κύριε Ιησού
Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν με»
«Υπεραγία
Θεοτόκε, σώσον ημάς»;
Αυτή λοιπόν
η θεία προσευχή, η επίκληση του Σωτήρα μας, το «Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν με», είναι και προσευχή
και ευχή και ομολογία της πίστεως· παρέχει το Άγιο Πνεύμα, είναι χορηγός θείων
δωρεών, κάθαρση της καρδιάς, εκδίωξη των δαιμόνων, κατοίκηση μέσα μας του Ιησού
Χριστού, πηγή πνευματικών εννοιών και θείων λογισμών, απολύτρωση από τις
αμαρτίες, θεραπεία των ψυχών και των σωμάτων, χορηγός του θείου φωτισμού, βρύση
του ελέους του Θεού, δωρητής θείων αποκαλύψεων και μυήσεων στον ταπεινό, και το
μόνο σωτήριο, γιατί έχει το σωτήριο όνομα του Θεού μας, που είναι το μόνο όνομα
που μας δόθηκε, το όνομα του Ιησού Χριστού, του υιού του Θεού, και δεν είναι
δυνατό να σωθούμε με κανένα άλλο όνομα, όπως λέει ο Απόστολος.
Είναι εν πρώτοις προσευχή, γιατί με αυτή ζητούμε το θείο έλεος. Και ευχή, γιατί παραδίνομε τον εαυτό μας στο Χριστό με την επίκλησή Του. Και ομολογία, γιατί αυτό ομολόγησε ο Πέτρος και δέχτηκε το μακαρισμό του Κυρίου. Και παρέχει το Πνεύμα, γιατί κανένας δε λέει Κύριο τον Ιησού παρά μόνο με το Άγιο Πνεύμα. Είναι και χορηγός θείων δωρεών, αφού γι' αυτή την ομολογία υποσχέθηκε ο Χριστός στον Πέτρο να του δώσει τα κλειδιά της βασιλείας των ουρανών. Και κάθαρση της καρδιάς, γιατί βλέπει και καλεί το Θεό και καθαίρει αυτόν που Τον βλέπει. Και εκδίωξη δαιμόνων, γιατί με το όνομα του Ιησού Χριστού εκδιώχθηκαν και εκδιώκονται όλοι οι δαίμονες. Και κατοίκηση μέσα μας του Χριστού, γιατί με τη θύμησή Του ο Χριστός είναι μέσα μας και με αυτή είναι ένοικός μας και μας γεμίζει ευφροσύνη, όπως λέει και ο Ψαλμωδός: «Θυμήθηκα το Θεό και ένιωσα ευφροσύνη». Και πηγή πνευματικών εννοιών και λογισμών, γιατί ο Χριστός είναι ο θησαυρός κάθε σοφίας και γνώσεως και τις χορηγεί σε όποιους κατοικεί.
Είναι εν πρώτοις προσευχή, γιατί με αυτή ζητούμε το θείο έλεος. Και ευχή, γιατί παραδίνομε τον εαυτό μας στο Χριστό με την επίκλησή Του. Και ομολογία, γιατί αυτό ομολόγησε ο Πέτρος και δέχτηκε το μακαρισμό του Κυρίου. Και παρέχει το Πνεύμα, γιατί κανένας δε λέει Κύριο τον Ιησού παρά μόνο με το Άγιο Πνεύμα. Είναι και χορηγός θείων δωρεών, αφού γι' αυτή την ομολογία υποσχέθηκε ο Χριστός στον Πέτρο να του δώσει τα κλειδιά της βασιλείας των ουρανών. Και κάθαρση της καρδιάς, γιατί βλέπει και καλεί το Θεό και καθαίρει αυτόν που Τον βλέπει. Και εκδίωξη δαιμόνων, γιατί με το όνομα του Ιησού Χριστού εκδιώχθηκαν και εκδιώκονται όλοι οι δαίμονες. Και κατοίκηση μέσα μας του Χριστού, γιατί με τη θύμησή Του ο Χριστός είναι μέσα μας και με αυτή είναι ένοικός μας και μας γεμίζει ευφροσύνη, όπως λέει και ο Ψαλμωδός: «Θυμήθηκα το Θεό και ένιωσα ευφροσύνη». Και πηγή πνευματικών εννοιών και λογισμών, γιατί ο Χριστός είναι ο θησαυρός κάθε σοφίας και γνώσεως και τις χορηγεί σε όποιους κατοικεί.
Και
απολύτρωση από τις αμαρτίες, επειδή γι' αυτή την ομολογία είπε στον Πέτρο ο
Κύριος: «Όσα θα λύσεις, θα είναι λυμένα
στον ουρανό». Και θεραπεία ψυχών και σωμάτων, γιατί ο Πέτρος είπε: «Στο όνομα του Ιησού Χριστού σήκω και βάδισε»
καί: «Αινέα, σε θεραπεύει ο Ιησούς
Χριστός». Και χορηγός θείου φωτισμού, γιατί ο Χριστός είναι το φως το
αληθινό και μεταδίδει τη λαμπρότητα και τη χάρη Του σ' εκείνους που τον
επικαλούνται· όπως λέει και ο Ψαλμωδός: «Ας
είναι η λαμπρότητα του Κυρίου και Θεού μας επάνω μας», και ο Κύριος: «Όποιος με ακολουθεί, θα έχει το φως της ζωής».
Και βρύση θείου ελέους, γιατί ζητούμε έλεος και ο Κύριος είναι ελεήμων και
σπλαχνίζεται όλους όσοι τον επικαλούνται και αποδίδει το δίκαιο γρήγορα σ'
εκείνους που φωνάζουν προς Αυτόν. Και δωρητής θείων αποκαλύψεων και μυήσεων
στους ταπεινούς, γιατί και η ίδια δόθηκε με αποκάλυψη του ουράνιου Πατέρα στον
Πέτρο που ήταν ένας ταπεινός ψαράς, και ο Παύλος ανυψώθηκε στο όνομα του
Χριστού και άκουσε αποκαλύψεις, και πάντοτε ενεργεί με αυτό τον τρόπο. Και το
μόνο σωτήριο, γιατί στο όνομα κανενός άλλου δεν μπορούμε να σωθούμε, όπως λέει
ο Απόστολος και Αυτός είναι ο σωτήρας του κόσμου, ο Χριστός· γι' αυτό και κατά
την έσχατη ημέρα όλοι θα ομολογήσουν και θα υμνήσουν θέλοντας μη θέλοντας, ότι
Κύριος είναι ο Ιησούς Χριστός για τη δόξα του Θεού Πατέρα. Τούτο είναι το σημείο
της πίστεώς μας, αφού και είμαστε και ονομαζόμαστε Χριστιανοί, και είναι και η
μαρτυρία ότι είμαστε του Θεού. Γιατί λέει ο Απόστολος: «Κάθε πνεύμα που ομολογεί Κύριο τον Ιησού Χριστό που ήρθε με σάρκα
ανθρώπου, είναι από το Θεό», όπως προείπαμε, και όποιο δεν το ομολογεί
αυτό, δεν είναι από το Θεό· είναι από τον αντίχριστο όποιο δεν ομολογεί τον Ιησού
Χριστό.
Γι’αυτό
πρέπει όλοι οι πιστοί να ομολογούμε αδιάλειπτα τούτο το όνομα και για τη
διακήρυξη της πίστεως, και για την αγάπη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, από την
οποία τίποτε ποτέ δεν πρέπει να μας χωρίσει, αλλά και γιατί το όνομά Του
παρέχει χάρη και άφεση και απολύτρωση και θεραπεία, αγιασμό και φωτισμό και
προπάντων τη σωτηρία. Γιατί με αυτό το θείο όνομα οι Απόστολοι έκαναν και
δίδαξαν μεγάλα και θαυμαστά. Και ο θείος Ευαγγελιστής λέει: «Αυτά έχουν γραφεί για να πιστέψετε ότι ο
Ιησούς είναι ο Χριστός, ο Υιός του Θεού» -ιδού η πίστη- «και πιστεύοντας να έχετε ζωή στο όνομά Του»
-ιδού η σωτηρία και η ζωή.