Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΟ ΟΤΙ ΔΙΕΞΗΧΘΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ
ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΙΜΝΗ ΤΗΣ ΓΑΛΙΛΑΙΑΣ ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ, ΟΠΟΥ ΥΠΗΡΧΑΝ ΠΟΛΛΕΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ. ΣΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΤΗΣ ΙΟΥΔΑΙΑΣ ΜΕΤΕΒΕΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΜΟΝΟ ΦΟΡΕΣ (ΤΗΝ
ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΥΝΕΛΗΦΘΕΙ ΚΑΙ ΕΣΤΑΥΡΩΘΕΙ) ΚΑΙ ΗΡΘΕ ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΜΕ ΤΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟΝ ΚΑΙ
ΕΝΑΝΤΙΩΘΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΜΩΣΑΙΚΟΝ ΝΟΜΟ.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:
1.Ο ΙΗΣΟΥΣ
ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙ ΚΑΙ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΙΟΥΔΑΙΟΥΣ, ΟΤΙ ΑΥΤΟΙ
ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΟΝ <ΠΕΡΙΟΥΣΙΟ> ΛΑΟ ΤΟΥ. ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙ ΠΡΟΣ ΑΛΛΟΥΣ
ΛΑΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΞΙΟΙ. ΛΕΕΙ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ <ΠΟΡΕΥΘΕΝΤΕΣ
ΜΑΘΗΤΕΥΣΑΤΕ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΘΝΗ> ( ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΚΗ 19).
2.ΣΤΟΝ
ΡΩΜΑΙΟ ΕΚΑΤΟΝΤΑΡΧΟ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΥΝ ΣΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΩΝ
ΟΥΡΑΝΩΝ,ΕΝΩ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΘΝΗ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ.
3.ΚΑΤΑΡΓΕΙ
ΤΟΝ ΜΩΣΑΙΚΟ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΥΠΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑΙΣΜΟΥ, ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΟΤΙ Ο ΘΕΟΣ ΘΑ
ΛΑΤΡΕΥΕΤΑΙ <ΕΝ ΑΛΗΘΕΙΑ> ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΤΥΠΟΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ.
4.ΤΗΝ
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΦΕΣΗΣ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟΝ Ο ΘΕΟΣ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΟΥΔΑΙΟΥΣ. Ο
ΧΡΙΣΤΟΣ ΟΜΩΣ ΣΥΓΧΩΡΗΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ. ΓΙ'ΑΥΤΟ ΕΙΠΕ <Ο
ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΣΥΓΧΩΡΕΙ ΤΙΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ> ( ΜΑΤΘ.Η,6).
5.ΣΥΝΕΧΩΣ
ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΤΟΝ ΜΩΣΑΙΚΟ ΝΟΜΟ, ΜΗ ΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΕΣ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΟΝΤΑΣ
ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ, ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΕΓΙΝΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ
ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΟ. <Ο ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΟΣ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ>.
6.ΚΗΡΥΤΤΕΙ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ, ΚΑΤΙ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΑΝ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ
ΘΕΩΡΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΑΘΑΝΑΤΗ. ΟΙ ΣΑΔΔΟΥΚΑΙΟΙ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΑΝ ΣΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ
ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΔΑΧΕΣ ΤΟΥ ΤΙΣ ΘΕΩΡΟΥΣΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ, ΓΙ'ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΛΕΓΑΝ <ΕΙΣ
ΤΗΝ ΔΙΑΣΠΟΡΑΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΡΕΥΕΣΘΑΙ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΕΙΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΑΣ> (ΙΩΑΝ.Ζ,35).
ΟΙ ΕΣΣΑΙΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΠΙΣΤΕΥΑΝ ΣΤΗΝ ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο
ΕΒΡΑΙΟΣ ΙΩΣΗΠΠΟΣ <ΟΜΟΔΟΞΟΥΝΤΑΣ ΠΑΣΙΝ ΕΛΛΗΝΩΝ>.
7.Η ΑΝΑΦΟΡΑ
ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΤΟΝ ΝΑΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΦΤΙΑΞΕΙ ΠΑΛΙ ΣΕ ΤΡΕΙΣ
ΗΜΕΡΕΣ, ΑΠΕΤΕΛΕΣΕ ΤΗΝ ΥΨΙΣΤΗΝ ΥΒΡΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΜΩΣΑΙΚΟ ΝΟΜΟ.
8.Ο ΙΗΣΟΥΣ
ΑΝΑΦΕΡΕΙ <Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ>. ΑΥΤΟ
ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΠΔ, ΑΦΟΥ
ΘΕΩΡΟΥΣΑΝ ΣΑΝ ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΜΑΣΤΙΓΙΟ ΗΤΑΝ Ο ΜΟΝΟΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ. ΓΙ'ΑΥΤΟ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΕΙΧΑΝ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.
9.Η ΓΥΝΑΙΚΑ
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΜΩΣΑΙΚΟ ΝΟΜΟ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΠΛΑΣΜΑ ΚΑΙ ΑΝΗΚΕΙ ΠΡΩΤΑ ΣΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ
ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΤΟΝ ΣΥΖΥΓΟ. ΕΝΑΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ ΔΕΝ ΑΝΕΧΟΤΑΝ ΝΑ ΤΟΝ ΠΛΗΣΙΑΣΕΙ Ή
ΝΑ ΑΓΓΙΞΕΙ ΓΥΝΑΙΚΑ ΟΥΤΕ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΘΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ. Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΟΜΩΣ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΡΕΙ,
ΤΙΣ ΘΕΡΑΠΕΥΕΙ, ΤΙΣ ΣΥΝΑΝΑΣΤΡΕΦΕΤΑΙ. (ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Η ΜΑΡΙΑ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ ΚΑΙ Η
ΜΟΙΧΑΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΙΠΕ <Ο ΑΝΑΜΑΡΤΗΤΟΣ ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΝ ΛΙΘΟ ΒΑΛΛΕΤΩ>.
10.O IΗΣΟΥΣ
ΕΙΠΕ <ΘΕΟΝ ΟΥΔΕΙΣ ΕΩΡΑΚΕ ΠΩΠΟΤΕ> (ΙΩΑΝ.Α,18). ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ, ΟΥΤΕ Ο
ΜΩΥΣΗΣ ΕΙΔΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ΣΤΟ ΟΡΟΣ ΣΙΝΑ, ΟΥΤΕ Ο ΙΑΚΩΒ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΔΗΛΩΝΕΙ <ΕΙΔΟΝ ΓΑΡ
ΘΕΟΝ ΠΡΟΣΩΠΟΝ ΠΡΟΣ ΠΡΟΣΩΠΟΝ KAI EΠΑΛΑΙΟΝ MET'AYTOY ΕΩΣ ΠΡΩΙΑΝ>. ΑΥΤΟ ΣΥΝΑΔΕΙ
ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΙΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΕΟΝ (ΠΛΑΤΩΝ).
11.Ο ΧΡΙΣΤΟΣ
ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ <ΜΟΛΥΝΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΟΧΙ ΤΟ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΟΝ, ΑΛΛΑ ΤΟ
ΕΞΕΡΧΟΜΕΝΟΝ>. ΑΥΤΟ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΜΩΣΑΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ ΣΕ
<ΚΑΘΑΡΕΣ> ΚΑΙ <ΑΚΑΘΑΡΤΕΣ> ΤΡΟΦΕΣ.
12.Ο ΧΡΙΣΤΟΣ
ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΟΥΣ ΤΕΛΩΝΕΣ, ΤΙΣ ΠΟΡΝΕΣ, ΤΟΥΣ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΣ, ΝΑ ΤΟΝ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ, ΓΙΑΤΙ
ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ,<ΛΕΓΩ ΗΜΙΝ ΟΤΙ ΟΙ ΤΕΛΩΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΡΝΑΙ ΠΡΟΑΓΟΥΣΙΝ ΥΜΑΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΙΑΝ
ΤΟΥ ΘΕΟΥ>. (ΜΑΤΘ.ΚΑ,31-32). Ο ΜΩΣΑΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΤΟΥΣ ΘΕΩΡΕΙ
<ΒΔΕΛΥΓΜΑΤΑ>.
13.ΣΕ
ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΙΟΥΔΑΙΚΟ ΝΟΜΟ, ΠΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ, ΤΙΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΚΑΙ
ΤΗΝ ΕΞΑΓΩΓΗ ΔΑΙΜΟΝΙΩΝ (<ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΧΑΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΑΡΑ ΝΑ ΣΩΘΕΙ ΔΙΑ ΤΗΣ
ΜΑΓΕΙΑΣ>), ΤΑ ΠΡΑΤΤΕΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ Ο ΙΗΣΟΥΣ.
14.Ο ΜΩΣΑΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΠΡΟΣΤΑΖΕΙ <ΑΓΑΠΗΣΕΙΣ
ΤΟΝ ΠΛΗΣΙΟΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΜΙΣΗΣΕΙΣ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΣΟΥ> ΚΑΙ <ΟΦΘΑΛΜΟΝ ΑΝΤΙ
ΟΦΘΑΛΜΟΥ>. Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΤΙΤΑΣΣΕΙ ΣΤΗ ΡΗΣΗ ΑΥΤΗ ΤΟ <ΑΓΑΠΑΤΕ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ
ΥΜΩΝ>.
15.ΟΤΑΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΙΟΥΔΑΙΟΥΣ, ΔΙΑΧΩΡΙΖΕΙ
ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ, ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΑΓΩΓΗΝ
ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ. ΟΤΑΝ ΕΠΙΣΗΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΒΡΑΑΜ, ΣΤΟΝ ΜΩΣΑΙΚΟ
ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΤΟΜΗ, ΛΕΕΙ<ΥΜΙΝ> (ΔΗΛ.ΣΕ <ΕΣΑΣ>) ΚΑΙ ΟΧΙ
<ΗΜΙΝ> (ΔΗΛ.ΣΕ ΕΜΑΣ) ( ΙΩΑΝ.ΣΤ 32,36,58-Ζ 19,22-Η 17,32,41,46,47-Ι
1,27,ΜΑΤΘ.Ε 20).
16.ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ
ΩΣ <ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΕΧΙΔΝΩΝ> ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ, ΕΝΩ ΣΤΗΝ ΠΔ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ
Ο ΠΕΡΙΟΥΣΙΟΣ ΛΑΟΣ <ΛΑΟΣ ΕΚΛΕΚΤΟΣ ΕΙΣ ΕΜΕ ΕΞ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ>
(ΕΞΟΔΟΣ 19,6-6)ΚΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΔΟΘΕΙ <Η ΗΓΕΜΟΝΙΑ ΕΠΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΤΗΣ
ΓΗΣ> (ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟΝ 28.1)ΚΑΙ ΠΡΟΦΗΤΕΥΕΙ ΟΤΙ <ΑΡΘΗΣΕΤΑΙ ΑΦ' ΥΜΩΝ Η
ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΔΟΘΗΣΕΤΑΙ ΕΘΝΕΙ ΠΟΙΟΥΝΤΙ ΤΟΥΣ ΚΑΡΠΟΥΣ ΑΥΤΗΣ> (ΜΑΤΘ.ΚΑ
43).
17.ΣΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ
ΛΕΕΙ <ΥΜΕΙΣ ΕΚ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ ΕΣΤΕ ΚΑΙ ΤΑΣ ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ
ΥΜΩΝ,ΘΕΛΕΤΕ ΠΟΙΕΙΝ,ΕΚΕΙΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΚΤΟΝΟΣ ΗΝ ΑΠ'ΑΡΧΗΣ> (ΙΩΑΝ.Η 42-44). (ΕΝΝΟΕΙ
ΒΕΒΑΙΑ ΤΟΝ ΓΙΑΧΒΕ).
18.ΔΕΝ
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΜΩΣΑΙΚΟ ΤΥΠΙΚΟ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ, Ο ΙΟΥΔΑΙΟΣ ΑΝΤΡΑΣ ΕΠΡΕΠΕ ΜΕΧΡΙ
ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ ΤΡΙΑΝΤΑ ΕΤΩΝ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΑΝΤΡΕΥΤΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΠΑΙΔΙΑ.
19.ΔΗΛΩΝΕΙ ΟΤΙ
<ΕΙΜΑΙ ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥ ΔΑΥΙΔ> (ΜΑΤΘ.ΚΒ 44, ΛΟΥΚ.Κ 41-46,ΙΩΑΝ.Η
14,19).
20.Ο ΑΖΥΜΟΣ
ΑΡΤΟΣ, ΤΑ ΠΙΚΡΑ ΧΟΡΤΑ, ΤΟ ΚΡΕΑΣ ΤΟΥ ΑΡΝΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ ΚΟΥΠΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟΥ
ΔΕΙΠΝΟΥ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΔΕΙΠΝΟ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
ΤΟΥ. ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ, ΤΟΥΣ ΜΟΙΡΑΖΕΙ ΚΡΑΣΙ ΚΑΙ ΨΩΜΙ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΣΥΜΒΟΛΙΖΟΥΝ ΤΟ ΑΙΜΑ
ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΑΡΚΑ ΤΟΥ, ΠΡΑΓΜΑ ΒΛΑΣΦΗΜΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΟΥΔΑΙΣΜΟ, ΑΛΛΑ ΕΝΤΕΛΩΣ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΟ
ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.
21.ΣΤΗΝ
ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΤΩΝ ΙΟΥΔΑΙΩΝ ΟΤΙ ΣΩΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΙΝΑ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟ ΜΕ ΤΟ <ΜΑΝΑ ΕΞ
ΟΥΡΑΝΟΥ> ΠΟΥ ΕΣΤΕΙΛΕ Ο ΘΕΟΣ, Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΤΙΤΑΣΣΕΙ ΤΗΝ ΕΞΗΣ ΔΗΛΩΣΗ <ΟΥΤΟΣ
ΕΣΤΙΝ Ο ΑΡΤΟΣ Ο ΕΞ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΤΑΒΑΣ, ΟΥ ΚΑΘΩΣ ΕΦΑΓΟΝ ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΥΜΩΝ ΑΠΕΘΑΝΟΝ. ΕΓΩ
ΕΙΜΙ Ο ΑΡΤΟΣ Ο ΖΩΝ, ΕΚ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΤΑΒΑΣ. ΕΑΝ ΤΙΣ ΦΑΓΗ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ ΤΟΥ ΑΡΤΟΥ, ΖΗΣΕΤΑΙ
ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΙΩΝΑ> (ΙΩΑΝ.ΣΤ 47-51). ΤΟΝ ΑΡΤΟ ΤΗΣ ΠΔ ΤΟΝ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑ ΜΕ ΕΝΑ ΝΕΟ
ΠΟΥ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ. ΑΥΤΟ ΘΥΜΙΖΕΙ ΤΗ ΘΕΟΦΑΓΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ,ΠΡΑΓΜΑ ΥΒΡΙΣΤΙΚΟΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ. Ο ΑΡΤΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
ΕΙΝΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΠΤΑΖΥΜΟΝ ΑΡΤΟ ΠΟΥ ΠΡΟΣΕΦΕΡΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΤΟΥΣ.
(ΗΡΟΔΟΤΟΣ Α,ΠΛΑΤΩΝ <ΠΟΛΙΤΕΙΑ> Γ 404,Ε 405) ΚΑΙ ΟΧΙ Ο ΑΖΥΜΟΣ ΑΡΤΟΣ ΤΩΝ
ΙΟΥΔΑΙΩΝ.
22.ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ
ΩΣ ΨΕΥΔΗ ΤΗΝ ΙΟΥΔΑΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΩΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ
ΤΟΝ ΑΛΗΘΙΝΟ ΘΕΟ. (ΙΩΑΝ.ΣΤ32-67,Ζ28-29,Η14,19).
23.ΣΤΗΝ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΤΟΥ ΜΕ ΦΩΤΙΑ
ΕΞ ΟΥΡΑΝΟΥ, ΟΠΩΣ Ο ΗΛΙΑΣ, ΑΠΑΝΤΗΣΕ. <ΟΥΚ ΟΙΔΑΤΕ (ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ) ΠΟΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
ΕΣΤΕ ΥΜΕΙΣ. Ο ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΟΥΚ ΗΛΘΕΝ ΨΥΧΑΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΑΠΩΛΕΣΑΙ, ΑΛΛΑ
ΣΩΣΑΙ>(ΛΟΥΚ.Θ 54-56).
24.OI ΙΔΙΟΙ
ΟΙ ΙΟΥΔΑΙΟΙ ΔΕΝ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΩΣ ΙΟΥΔΑΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΘΕΩΡΟΥΝ ΣΑΜΑΡΕΙΤΗ Ή
ΦΙΛΙΣΤΑΙΟ. (ΙΩΑΝ.Ζ19-35,41-43,52,Η 48-ΙΟΡΔΑΙΚΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ (ΑΠΟΚΡΥΦΟ) ΛΘ 8-11 ΚΑΙ
29π2).
25.Η
ΣΑΜΑΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΗΤΑΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΚΑΙ ΜΙΣΗΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ. Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΟΜΩΣ
ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΛΕΕΙ ΚΑΛΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ.
26.ΑΠΕΥΘΥΝΟΜΕΝΟΣ
ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΛΕΓΕΙ <ΥΜΕΙΣ ΔΕ ΝΑ ΜΗ ΟΝΟΜΑΣΘΕΙΤΕ ΡΑΒΙΝΟΙ> (ΜΑΤΘ.ΚΓ 7)
27.ΤΕΛΙΚΑ ΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΔΙΑΧΩΡΙΖΕΙ ΠΕΝΗΝΤΑ
ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ.
ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ
ΠΟΛΛΑ ΑΚΟΜΑ ΝΑ ΓΡΑΨΩ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΒΡΑΙΟΣ, ΑΛΛΑ ΜΗΝ
ΣΑΣ ΚΟΥΡΑΖΩ.
ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ
ΠΩ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ, ΑΛΛΑ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΗΤΑΝ ΕΛΛΗΝΙΖΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ
ΙΟΥΔΑΙΟΣ !!!
ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ
ΕΛΛΗΝΕΣ
ΣΤΟ ΚΑΤΑ
ΙΩΑΝΝΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ, ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΟΤΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ ΟΠΩΣ ΛΕΓΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ, ΟΤΑΝ
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΠΗΓΕ ΣΤΟ ΝΑΟ ΚΑΙ ΠΕΤΑΞΕ ΕΞΩ ΤΟΥΣ ΕΜΠΟΡΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑΚΛΥΣΕΙ, ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΘΗΚΑΝ
ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟ ΚΑΙ ΑΝΔΡΕΑ ΔΥΟ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΕΖΗΤΗΣΑΝ ΝΑ ΙΔΟΥΝ ΤΟΝ
ΙΗΣΟΥ. ΟΤΑΝ ΤΟΥ ΤΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΑΝ, Ο ΙΗΣΟΥΣ ΕΙΠΕ <ΕΛΗΛΥΘΕΝ Η ΩΡΑ ΙΝΑ ΔΟΞΑΣΘΕΙ Ο
ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ>. ΑΥΤΟ ΜΟΝΟΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ.
ΤΟ 1974 Ο
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Ε.ΠΡΟΚΟΣ ΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ, ΩΣ
ΑΠΕΣΤΑΛΜΕΝΟΣ ΞΕΝΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ, ΑΝΕΚΑΛΥΨΕ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ
ΠΟΥ ΦΥΛΑΣΣΕΤΑΙ ΕΚΕΙ, ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΦΡΑΣΕΩΣ, Η ΟΠΟΙΑ
ΟΜΩΣ ΣΙΓΟΥΡΑ ΣΚΟΠΙΜΩΣ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΛΗΦΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ, (ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΟΥΣ
ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΦΕΡΕ;).
ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ
ΛΟΙΠΟΝ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΙ ΛΕΓΕΙ. <...ΜΟΝΗ ΓΑΡ Η ΕΛΛΑΣ ΑΨΕΥΔΩΣ ΑΝΘΡΩΠΟΓΟΝΕΙ, ΦΥΤΟΝ
ΟΥΡΑΝΙΟΝ ΚΑΙ ΒΛΑΣΤΗΜΑ ΘΕΙΟΝ, ΗΚΡΙΒΩΜΕΝΟΝ, ΛΟΓΙΣΜΟΝ ΑΠΟΤΙΚΤΟΥΣΑ ΟΙΚΕΙΟΥΜΕΝΟΝ
ΕΠΙΣΤΗΜΗΝ. ΑΜΗΝ ΑΜΗΝ ΛΕΓΩ ΥΜΙΝ, ΕΑΝ ΜΗ Ο ΚΟΚΚΟΣ ΤΟΥ ΣΙΤΟΥ ΠΕΣΩΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΓΗΝ
ΑΠΟΘΑΝΗ, ΑΥΤΟΣ ΜΟΝΟΝ ΜΕΝΕΙ. ΕΑΝ ΔΕΝ ΑΠΟΘΑΝΗ ΠΟΛΥ ΚΑΡΠΟΝ ΦΕΡΕΙ>. (ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ
ΙΩΑΝΝΟΥ 12,20 ΠΡΟ Α' ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ).
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΠΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ
(Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ "Η ΑΓΝΩΣΤΗ
ΕΛΛΑΔΑ" - youtube channel)